به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، جواد چپردار در حاشیه بازدید از شرکت بهرهبرداری راهآهن تهران و حومه اظهار کرد: پیرو مصوبات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر در خصوص مطالعه و بررسی امکان تحقق یا فرایند بهرهبرداری از خط ۲ قطار شهری کرج و هماندیشی با شرکت بهرهبرداری قطار شهری شهرداری تهران و عطف به مصوبات اخیر هیات مدیره سازمان قطار شهری متعاقب دعوت نامه شرکت بهرهبرداری تهران جلسهی مشترک مدیران سازمانی قطار شهری کرج و شرکت بهرهبرداری تهران با حضور ناظرین شورای اسلامی شهر در محل شرکت مطروحه برگزار و در خصوص موضوعات امکان یا فرایند بهرهبرداری از خط ۲ قطار شهری کرج بحث و تبادل نظر گردید.
چپردار، بهرهمندی از مشورت، مطالعه و پتانسیل همکاری شرکت بهرهبرداری با شهرداری کرج در راه اندازی خط ۲ قطار شهری را از دستورات جلسه این بازدید و نشست برشمرد.
ناظر سازمان قطار شهری کرج بیان کرد: یکی از افتخارات شورای ششم تکمیل ایستگاهها و خطوط قطار شهری از ۴۵ متری گلشهر تا شهید سلطانی با صرف منابع مالی، تدبیر و تسریع در ساخت و افتتاح بوده است؛ البته چالشهای متعددی نیز مترتب سازمان قطار شهری کرج میباشد که عمدهترین آن کمبود رام قطار، تملک دپوی خوارزمی و نقصان پیمانکاری سیگنالینگ با درجههای استاندارد است که برخی از این اشکالات در سایه تحریم به کشور تحمیل گردیده و سایر کلانشهرها را نیز دچار نابسامانی در این حوزه نموده است.
چپردار افزود: واقعیت آن است که برای راهاندازی خط ۲ قطار شهری شورای اسلامی شهر با وجود دو رام از قطار و با وجود تعویق تملکات دپوی خوارزمی باید منافع مردم، مطالبات شهری و استانداردهای لازم را بررسی و آنچه مصلحت مدیریت شهریست محقق گردد. لذا امروز از این شرکت معظم کشوری در حوزه ساخت و بهره برداری قطار شهری درخواست ارائه مشاورت، مطالعات و انتقال تجربیات را داریم.
وی خاطرنشان کرد: همسایگی کلانشهر کرج و استان البرز با پایتخت سیاسی کشور همواره محدودیتهایی را بر این استان تحمیل کرده که بهرهمندی از فرصتها و امکانات جهت تعدیل سرریز چالشهای جمعیت، ترافیک و سیاست مورد نظر شورای اسلامی شهر می باشد که راهاندازی و تجهیز متروی درون شهری در ادامه خط تهران _ کرج از جمله آن برنامه هاست.
محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر نیز بهعنوان ناظر سازمان قطار شهری در این جلسه نکات فنی و تاریخچه احداث و راهاندازی خطوط قطار درون شهری کلانشهرها در کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و پیشنهاد تشکیل یک کارگروه از سوی شرکت بهرهبرداری شهرداری تهران برای مطالعه، بررسی و ممیزی خط ۲ متروی کرج را مطرح کردند که این پیشنهاد با موافقت شرکت مطروحه روبرو و مقرر شد در همکاری کارگروه با سازمان قطار شهری در مهلت مقرر و با فوریت نتایج آن را به شورای اسلامی شهر با محوریت کمیسیون عمران ارائه نمایند.
در ادامه رئیس سازمان قطار شهری خلیل کوزه کنانی، به تشریح اقدامات این سازمان در احداث و راهاندازی خطوط و ایستگاههای تکمیلی پرداخته و آمادگی این سازمان در همکاری با کارگروه شرکت بهرهبرداری در بررسی، مطالعه و ممیزی احداث و راهاندازی بخشی از خط ۲ را اعلام کردند.
دکتر محمدنژاد مدیرعامل شرکت بهرهبرداری با عنایت به قبول پیشنهاد همکاری و تشکیل کارگروه مطالعاتی به آمادگی عوامل این شرکت برای مساعدت و هم اندیشی در موضوعات مطروحه اذعان کرد.
در پایان قائممقام شرکت بهرهبرداری مهندس حشمتی نکات فنی در خصوص بسته طراحی شده در شرکت بهرهبرداری جهت راهاندازی خطوط قطار شهری که حاصل قریب به سه دهه از تجربیات فنی مهندسین این حوزه بود ارائه کرد. شرط تکمیل صددرصدی خطوط، ایستگاه، تجهیزات و سایر موارد برای راه اندازی در صنعت قطار شهری را ناصواب و شرکت را واجد برنامه برای راه اندازی اولیه خطوط دانستند.
سایر معاونین و عوامل فنی شرکت بهره برداری گزارشی از اقدامات جاری خطوط تهران و پتانسیل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری تهران را ارائه دادند.
ارسال نظر